Inspirasjon Online  

Gå tilbake   Inspirasjon Online > Forsøksfora > Veiledningsforum

Notices

Veiledningsforum I dette forumet er det mulig å poste anonymt dersom du logger ut.

Velkommen til InspirasjonOnline!

Svar
LinkBack Thread Tools Display Modes
Ulest 30. April 2008, 22:13:32   #1 (permalink)
Uregistrert
Guest

Sjalusi og lyving

Situasjonsbeskrivelse:

Jeg er litt sjalu av meg. Synes det er helt greit at mannen har kontakt med andre jenter, men har tidligere mislikt måten kontakten har vært, fks, Hei sexy, besøk i kveld? osv. Dette har vi snakket om og han har forstått dette. Når han da har skrevet sånn til andre jenter har det ført at jeg ha blitt mer irritert og nervøs for hans kontakt med jenter, selv om jeg vet at han ikke gjør det på samme måte lenger. Jeg har full tro på at han vil være tro mot meg og jeg elsker han og vet han elsker meg.
Han har en litt brokete bakgrunn og vi bor på en plass hvor han ikke har noen av "sine". Jeg har ikke mange venner selv som jeg kan innvolvere han i og han har villet jobbe for at vi skal på felles venner, noe jeg er med på. Han har behov for å ha noen å knytte seg til da jeg har familien min her, han ingen. Var en fyr som var forelsket i meg, noe mannen ikke likte, så jeg kuttet ut kontaktne med denne fyren. Mannen begynner å bli god venn med en venninne av søstern, og han har også god kontakt med søstern. Jeg vil helst finne oss venner på vår egen alder. Jeg har vært ganske hissig iforhold til hans kontakt med andre.
Når jeg er bortreist forteller han at han skal ha kompiser på besøk for film og øl. Når jeg kommer hjem er det null ølbokser i huset, kun to tomme vinflasker og to vinglass. Jeg ser på mobilen hans at han faktisk har bedd ei jente på vin, noe han ikke har nevnt for meg så jeg spør han. Ja, hun har vært hos oss mens jeg var borte, men på kaffe og prating. Helt greit, men hvorfor skal han unnlate å si det?? Spør så kompisen om han har vært der. Nei, det har han ikke... Skjønner da at mannen har løyet for meg og blir fryktelig frustrert. Spør venninnen om hva hun gjorde her. Kaffe og prating er svaret, og jeg tror det. Sier til mannen at vi må prate og det gjør vi..
Han har hatt ei gammel venninne på besøk også. Det er de to som har drukket vin og det er hun som har sovet på gjesterommet. Hun er myyye eldre enn oss og jeg har møtt henne for et par år siden. Men hvorfor skal han unnlate å si dette, og heller lyve til meg?? Jo, for det ble så mye styr og krangling om han sa det mens jeg var bortreist. Men han hadde ikke trengt å lyve og han kunne jo nevnt det når jeg kom hjem istedenfor at jeg skulle måtte innvolvere kompisen hans for å få vite sannheten. NEida, det hadde ikke vært rom for det da. Men jeg jobber jo med meg selv hele tiden og med min sjalusi, men nei, det skulle jeg ikke begynne å jobbe med mens jeg var bortreist mente han
Tror på ingen måte han har vært utro, det er ikke det som er problemet, men det er det at han velger heller å lyve og unnlate å si ting enn å fortelle sannheten.
Vi har pratet sammen og han har skjønnt at han må være ærlig, at han må hjelpe meg med min sjalusi og at jeg må bli villigere til å få felles venner, og også innvolvere meg selv litt i hans liv og han i mitt så vi kan bli et VI igjen.

Løsningsforslag 1: Jeg skal fortsette å stole på mannen min og jobbe videre med dette. Jeg skal jobbe med meg selv, både iforhold til å lage et VI og å innvolvere meg mer i han.

Løsningsforslag 2: Han er en dritt som ikke har noen respekt for meg og jeg kan bare passe på å bli singel fortest mulig.
  Reply With Quote
Sponsede lenker
Ulest 30. April 2008, 23:50:27   #2 (permalink)
Til- og fraværende

Unicorn's Avatar

Medlem siden: Jul 2005
Unicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedreUnicorn gjør forumet bedre
Send en melding via MSN til Unicorn
Hvordan ville du reagert dersom han fortalte deg, helt enkelt, at han hadde invitert en venn over for et glass vin eller to, og at denne vennen skulle sove på gjesterommet etterpå?

Og ville reaksjonen din vært annerledes dersom han hadde formulert det på en annen måte og sagt "venninne" isteden?
Unicorn is offline   Reply With Quote
Ulest 12. June 2012, 15:08:12   #3 (permalink)
Uregistrert
Guest

Dropp han! :/
Han kan du desverre aldri stole på = døden i ett forhold.
  Reply With Quote
Ulest 13. August 2012, 23:12:40   #4 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Jan 2011
MarinaC står ved et veiskille: syte eller gjøre noe?
Sitér:
Opprinnelig skrevet av Uregistrert Vis innlegg
Dropp han! :/
Han kan du desverre aldri stole på = døden i ett forhold.
Enig. (snakker av erfaring...)
MarinaC is offline   Reply With Quote
Svar

Bookmarks

Tags
Ingen tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger Tags" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Innleggsregler
You may post new threads
You may post replies
You may post attachments
You may not edit your posts

BB code is
Smilier er
[IMG] koden er
HTML-kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider er GMT +2. Klokken er nå 12:55:35.